Warning: Attempt to read property "post_excerpt" on null in /home/u459114719/domains/sada-misr.com/public_html/wp-content/themes/sahifa/framework/parts/post-head.php on line 73

ناهد فريد شوقي للميس الحديدي : هدى سلطان كانت أماً حازمة وابويا كان بيدلع البنات

أكدت المنتجة ناهد فريد شوقي أن والدتها الفنانة القديرة الراحلة ” هدى سلطان ” كانت أماً حازمة كاشفة أن شخصية الراحلة في حياتها قريبة جداً من شخصية ” فاطمة تعلبة ” في مسلسل الوتد مقارنة بوالدها الراحل الراحل فريد شوقي قائلة : ” بابا كان مش حازم وكان بيدلع يدلع البنات جداً ”
تابعت في لقاء خلال برنامج ” كلمة أخيرة ” الذي تقدمه الاعلامية لميس الحديدي على شاشة ” ON” قائلة : ” بابا كان بيعتمد على أمي في قصة الحزم لما يكون مش عايز موضوع يتم كان يقول ماما تقرر لانه عارف إنها حازمة جداً ”
وحول تقارب شخصية ناهد فريد شوقي في تربيتها وتعاملها مع إبنتها ناهد السباعي مع الجدة الراحلة هدى سلطان قالت السباعي : ” أحياناً بس أنا قدرت اكسر ده لاننا بقينا اصحاب ”
واصلت : ” ماما كسرت ده كمان لانها بتفهمني وبقيت بقلها كلام ماينفعش يتقال لام بين صديقات ”
وكشفت أنها تأخذ براي والدتها في مدى مناسبة ملابسها للخروج قائلة : ” باخد رايها أشوف ينفع ولالا ” لترد ناهد فريد شوقي قائلة : ” لازم تاخد رأيي وبنتفق في منطقة في الوسط “.
وكشفت ناهد شوقي عن موقفاً جمعها بإبنتها السباعي في بداية رحلتها الفنية قائلة : ” سألتني أنا اشبه مين في الاداء وكل حاجة إنتي فاهمة في الناس ؟ فقلت لها أنتي مختلفة .. وزعلت وقتها أوي وقالت يعني إيه مختلفة ”
تابعت : فضلت الكلمة ملازمة ليها حتى الان ..وقلتلها مختلفة يعني متميزة عن القطيع “

عن محمد البحيري

شاهد أيضاً

 تاليا لحود تطلق ألبومها الجديد “غريبة”

عدد المشاهدات 5371 18   كتبت: مروة جالي     أطلقت الفنانة اللبنانية تاليا لحود …